De laatste loodjes - Reisverslag uit Tembladera, Peru van Marjan Hulsel - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Tembladera, Peru van Marjan Hulsel - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

21 Maart 2011 | Peru, Tembladera

Het is weer even geleden, dus ik zal weer laten weten wat me hier bezighoud.
Regelmatig breng ik een ochtend door in het veld, op zoek naar slakken op verschillende plaatsen. Ik ben altijd voor de lunch terug, maar dan toch is het mogelijk om al bijna 8 uur gewerkt te hebben. Dat is namelijk een kwestie van vertrekken als de zon net op is (6u) en een late lunch hebben, en die is hier meestal om half 2.
Verder heb ik ook werk aan mijn laptop en is er ook tijd voor andere dingen.
Zo heb ik al wat feestjes meegemaakt: verjaardagen, een kunstenaarsmarkt en het afscheid van de pastoor. En af en toe maak ik tijd voor een cultureel uitje in de regio.
Verjaardagen hier in Peru worden op de avond van te voren gevierd, waarbij het feest om middernacht pas echt begint. En vaak gaat het door tot een uur of 6. Daarbij wordt veel gedanst en staat de muziek vrij hard. Dus een feestje om de hoek kan leiden tot een nacht met weinig slaap.
En dan zal ik ook nog even kort vertellen over carnaval. Het was erg gaaf om dat hier een keer mee te maken. Op vrijdag was het nog redelijk rustig, maar 's avonds stond het plein (Plaza de Armas) wel vol met mensen met flessen alcoholische dranken. Op zaterdag zijn we 's ochtends met een stoet met groepjes muziekkanten en andere jongeren door de straten getrokken en hebben daarbij alles en iedereen beschoten en besmeurd met water en verf (de foto's spreken voor zich) en later ging het feest door (voor mij tot een uur of 5). Op zondag waren er ook nog waterballonnen en een optocht. Op maandag was de grote optocht (corso noemen ze dat hier) en daarna zijn we weer vertrokken.

Verder is het nog steeds warm. Overdag meestal meer dan 30graden. En in de zon kan het 's middags tot in de 40 oplopen.
De laatste paar dagen hebben we ook wat wolken gehad en zelfs af en toe een spatje regen. Nu is de herfst begonnen en wordt het als het goed is wat beter.

Over een kleine zes weken ben ik alweer thuis... Wat is de tijd toch snel gegaan...

Mijn foto's zijn nog steeds te vinden op en worden nu regelmatig geupdate: https://picasaweb.google.com/marjanvanhulsel/Peru?authkey=Gv1sRgCJ-6uq7F-7PsZg&feat=directlink

  • 22 Maart 2011 - 08:40

    Lisanne:

    Hoi Mariani,

    Vind je het wel weer fijn om naar huis te gaan? Mis je wel hoor!
    Hier is het ook lekker weer, 15 graden, dus voor ons alweer terrasweer;)

    Tot snel!

    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Tembladera

Stage in Peru

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2011

Weer thuis

18 April 2011

Terug in Lima

03 April 2011

Het leven in Tembladera

21 Maart 2011

De laatste loodjes

02 Maart 2011

Achachay (Quechua voor: ik heb het warm)
Marjan

Actief sinds 22 Sept. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 14069

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 01 Mei 2011

Stage in Peru

Landen bezocht: