Achachay (Quechua voor: ik heb het warm) - Reisverslag uit Tembladera, Peru van Marjan Hulsel - WaarBenJij.nu Achachay (Quechua voor: ik heb het warm) - Reisverslag uit Tembladera, Peru van Marjan Hulsel - WaarBenJij.nu

Achachay (Quechua voor: ik heb het warm)

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

02 Maart 2011 | Peru, Tembladera

Ik heb nu een week of drie in Tembladera en ben al een aantal keer het veld in geweest. Ik heb daar al goede resultaten behaald.
Verder zijn we ook al wel eens met een groep naar het zwembad vlakbij geweest en zijn we weesten kayakken en raften in de rivier hier.

Nog steeds is het erg warm, vaak een graad of 35 in de schaduw overdag. Dus in de zon kan het tot boven de 40 oplopen. Dus een eindje een berg opklimmen zorgt voor druppende lijven. Dus dan is een koude douche daarna erg lekker.

Komend weekend ga ik, met een hoop Amerikaanse vrijwilligers uit de regio, carnavallen in Cajamarca. Daar is het wat kouder dan hier, omdat het op 2600m ligt. En schijnbaar wordt er met carnaval heel veel met waterballonnen gegooid, maar dan zijn ze gevuld met verf, olie en water. En vanalles anders. Dus dat beloofd heel anders te worden dan in Nederland, maar vast ook erg leuk.

De foto's van onze rondreis door Peru zijn te vinden op (Sorry, het zijn er veel, want het zijn ze allemaal):
https://picasaweb.google.com/106667425403476057754/Peru2011?authkey=Gv1sRgCJObr-2M5YaIpwE&feat=directlink

De foto's van mijn stage zijn nog steeds te vinden op:
https://picasaweb.google.com/marjanvanhulsel/Peru?authkey=Gv1sRgCJ-6uq7F-7PsZg&feat=directlink

Hier in Tembladera heb ik wel bereik met mijn telefoon, maar mijn Nederlandse telefoon heb ik niet aanstaan. En trouwens is mijn nummer ook veranderd omdat mijn abonnement afliep, dus smsen heeft geen zin.

  • 08 Maart 2011 - 12:19

    Conny :

    Wat een mooie foto's van Machu Picchi en die drijvende eilandjes vind ik ook geweldig!

  • 10 Maart 2011 - 19:06

    Giel:

    Hey madame,

    Erg nice pica's (en inderdaad ook errrrug veel van jullie reis, daar heb ik er maar een serie van uitgepikt :p) Leuk dat je zo van alles kunt zien man, woestijn/regenwoud/etc... Heb je je nog gedouched na de carnaval? Respect als je met als die verf terug komt!!!! Weet je ook eens hoe het voelt om rood haar te hebben ;)

    Viel spass nog!

  • 15 Maart 2011 - 15:53

    Maria Daas:

    Lekker om carnaval te vieren in een warm land. Wij maar kou lijden!! Maar het wordt hier ook beter nog wel geen zomerse temperaturen zoals bij jou. Het is wel heel anders op deze plek . Heb net heeeel veel mooie foto's gekeken. Tot over 46 dagen groetjes

  • 18 Maart 2011 - 12:20

    Hennie:

    Hopelijk heb je de carnaval overleefd en zit je niet meer onder de verf enzo :D

    Met die temperaturen is het wel lekker om met waterbalonnen te gooien. Moet je in Nederland niet doen met 5 graden boven nul :p

    Tot over 1,5 maand weer! :)

    Gaat alweer snel. Kijk je er weer naar uit om terug naar Nederland te kunnen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Tembladera

Stage in Peru

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2011

Weer thuis

18 April 2011

Terug in Lima

03 April 2011

Het leven in Tembladera

21 Maart 2011

De laatste loodjes

02 Maart 2011

Achachay (Quechua voor: ik heb het warm)
Marjan

Actief sinds 22 Sept. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 14072

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 01 Mei 2011

Stage in Peru

Landen bezocht: